Lite tankar och funderingar..

Imorgon går jag in i vecka åtta. Samma vecka som lilla liten dog i. :(
Känns som första milstolpen att komma förbi denna vecka..

Tiden går faktiskt väldigt fort. Känns som att det var igår jag plussade..
Men det är nog för att jag börjat plugga och har något att göra om dagarna..


I torsdags var jag iaf på hälsosamtal hos bm.
Har fått lov att börja på på mvc i grannkommunen för att kunna gå hos min bm som jag haft tidigare graviditeter.
Jag vill gå hos henne eftersom hon vet min historia och jag känner mig trygg med henne.
Då är det värt att åka de 4 milen enkel resa..

Symtomen försvann ett tag för att nu börja komma tillbaka..


* Tröttheten  Har funnits sen dag 1 i princip. Och känns som att det bara blir värre och värre. Skulle gärna gå å lägga mig kl sex på kvällen men det känns lite väl tidigt!

* Molvärken har kommit tillbaka efter att ha försvunnit runt vecka 5-6. Men har för mig att det var likadant med dottern så jag är inte så orolig..

* Brösten Har blivit enorma. Och ömmar som tusan på kvällarna. Det är en pina att vara utan bh!

* Illamåendet Har börjat smyga sig på. På morgonen är jag bakfull. Sen går det bra under dagen för att sedan komma tillbaka lagom till middagen. Är inte sugen på varm mat över huvudtaget. Eller snarare ingen mat över huvudtaget. Skulle lugnt kunna leva på enbart cola typ. Men det går inte så jag försöker tvinga i mig mat..
Var samma sak när jag väntade dottern..



Känns som att det mesta denna gång är lika som när jag väntade dottern. Så kanske är en till liten flicka :)
Känns faktiskt som det!


När jag var hos bm så bokade hon även in tid för första ultraljudet som blir den 5/2. Kommer då vara i vecka 9.
Kommer få träffa samma läkare som när jag skrapades sist. Han var superbra!
Sen blir nästa ultraljud runt vecka 14-15.
Efter det kommer vi nog berätta för alla :)


Nä, nu ska jag och min älskling hoppa ner i badet för att sedan krypa ner i en renbäddad säng och mysa till en film!



Mitt vackra plus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0